.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نامه سروش به مراجع تقلید

عبدالکریم سروش که این روزها برای ماندن در عرصه سیاست و دیده شدن کمپین مشترک با منافقین و سکولارها و حتی همجنس گراها تشکیل داده است در نامه ای به مراجع تقلید از انها خواسته است که در برابر ظلم نظام ایستادگی کنند.
به گزارش جهان، سروش در این نامه که معلوم نیست برای کدام مرجع تقلید فرضی نوشته آورده است:می دانیم که شما اقطاب و ارکان دین خود از مظلومان مظالم جمهوری اسلامی هستید و از این که معاصی و مفاسد این حکومت جائر نام نیک شما و دامان پاک شریعت را آلوده کرده ظاهری دژم و باطنی نژند دارید و سینه پر آتش خود را به آب صبوری ساکن می‌کنید.

وی در بخش دیگری از نامه خود با بیان اینکه اجازه فتوا دادن در ایران به شما داده نمی شود می نویسد:می‌دانیم که شما هم بر این مردم نیک سیرت رحمت می‌آورید که همچنان در چنگال دیو استبداد اسیرند، نه لبخند بر لب دارند نه شادی در دل نه نان در سفره نه دانش در دفتر نه نشاط عیشی نه درمان دلی. مطمئن باشد که نه اسلامیت این سرزمین نه استقلالش، هیچکدام در گروی بقاء مشتی طراران حاکم نیست و پشتیبانی از این "طالبان نامطلوب" نه خشنودی ملت را در پی دارد نه آبروی روحانیت را.

وی در ادامه نامه به مراجع تقلید ایران توصیه می کند که از کشور خارج شوند:مهاجرت چون یک رهنمود دینی و قرآنی و یک شیوه اعتراض مدنی و انسانی و به منزله جستن راهی برای رستن از زندان و رسوا کردن زندانبانان، در سیره عالمان دین ثبت افتاده است و مهاجرت عالمان از ایران به عراق و از عراق به ایران در دوران مشروطه و معاصر سنت نیکو و آزادیخواهانه ای بوده ست. بانگ بلند مهاجرت قفل این سکوت شبهه ناک را خواهد شکست و توهٌم تسلیم ننگین را خواهد زدود.

وی همچنین حوزه نجف را پیشنهاد می کند و می نویسد:حوزه فقهی شیعی نجف پس از رکود و توقف کوتاه، اینک به سابقه هزار ساله خود رجوع می کند و در اندیشه بالندگی دوباره است. نجف اکنون می تواند قم را آزاد کند و نفس فروبردگان و ترس خوردگان قم و مشهد را به فراخنای حوزه فقاهت خود راه دهد تا رسالت دینی و تاریخی شان را با شجاعت بگزارند


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 5 خرداد 1389
جناب آقای سروش!
ستم حاکمان از یک طرف و قعود و سکوت عالمان از سوی دیگر نکته ای است. امّا، شما با دلخوشی از کورسوی چراغ کلیسا و امید به فرا رسیدن «بهار مردم سالاری دولت فرادينی!»، که سالیان طولانی بشریت آن را تجربه کرده است، در واقع حدود و ثغور حضور و اختیارات خداوند را به درون مسجد و کلیسا محصور کرده اید و معنای آن این است اگر خداوند موردنظر و مخلوق ذهن شما پای از گلیم کلیسا بیرون گذارد، باید آن را قلم کرد. چنین خداوندی اگر دایره دینش را به رأس و ذیل امور اجتماعی و سیاسی مردم توسعه دهد، یار زنجيربافان و خودکامگان و دريوزگان آنها خواهد بود، که باید زنجير بر پای او نهند و شجره خبيثه اش را بخشکانند. این همان شعار کهنه استعماری و حجّتیّه ای است که می گوید:«دین نباید در سیاست دخالت کند.» خواستم بگویم دستت درد نکند! امّا دیدم .... توش. که به حق باید گفت: « ....نت درد نکند.»

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.09 seconds.